Ons Bestuur:

Website:     vogelverenigingluscinia.jouwwweb.nl

Email:      j_poortier@casema.nl

Email:      g.j.stoop@hetnet.nl

Wat zijn bestuursmensen eigenlijk voor mensen

Inderdaad wat zijn het voor mensen. Een ding staat wel vast, het zijn allemaal optimisten. Men zorgt regelmatig voor een vergadering met of zonder sprekers of een ander verenigings-activiteit. Terwijl ze er zeker van zijn dat dit steeds voor datzelfde groepje trouwe mensen is, die geen verenigingsavond overslaan. En hoeveel zijn dat er dan wel? Nu meestal is dat rond de 15 personen, en ook wel minder. Toch blijven zij actief, beleggen bestuursvergaderingen, ledenbijeenkomsten, bezoeken regionale en districtvergaderingen en bezoeken ander tentoonstellingen van andere verenigingen en doen dat allemaal in hun vrije tijd. Zij steken heel veel tijd in uw vereniging, steeds weer met de hoop en verwachting dat de opkomst bij vergaderingen en andere activiteiten nog beter bezocht worden. Met al hun enthousiasme proberen zij uw vereniging bij elkaar te houden. Wanneer de jaarlijkse tentoonstelling aanstaande is komt ook daar weer veel werk op hun af. Het bestuur regelt in die periode en daarvoor al 1001 dingen om de organisatie zo soepel mogelijk te laten verlopen. Niet dat ze het dan altijd goed doen, meestal komt de kritiek achteraf, verkeerde vogels kampioen, verkeerde keurmeesters, foutjes in de catalogus enz, enz.

En ze hadden nog wel zo hun best gedaan. Avond aan avond zitten schrijven, vogels ingevoerd in de computer, stellingen geplaatst en alles zo goed mogelijk ingedeeld en ander dingen die daar nog bij komen kijken en dat alles naar eer en geweten te hebben gedaan.

Wat ik er maar mee wil zeggen is.

Dat bestuursleden van een vogelvereniging mensen zijn als u en ik, die hun werk voor de vereniging met liefde en inzet doen. Beloon deze mensen dan ook door op de verenigingsavonden en activiteiten aanwezig te zijn en mee te doen met de tentoonstelling. Op deze manier geeft u ze eens een schouderklopje. Ik denk dat ze dat verdienen.

Wim Stoop