Doelstelling van de vereniging Luscinia:

De liefhebberij voor het houden van en het kweken met zang en siervogels te bevorderen. Dit trachten wij te bereiken door het samen komen met maandelijkse clubavonden en onze jaarlijkse tentoonstelling.

In de vereniging worden verschillende soorten vogels gekweekt door zowel ervaren als beginnende kwekers. bij de vereniging kan men advies en hulp krijgen bij problemen met vogels, over de voeding, huisvesting en de kweek.

Via deze website willen wij u kennis laten maken met onze vogelvereniging, maar tevens hoe en plezierig onze boeiende vogelhobby is.

mocht u eventueel met vragen blijven zitten of lid willen worden van onze club, schroom u niet en neem contact op via het e-mailadres. uw mailtjes zullen altijd snel beantwoord worden.

Lid Worden?

Heeft u interesse in Vogels?

Wordt dan lid van onze vereniging. U krijgt dan maandelijks, naast het verenigingsblad Luscinia, het blad "Onze Vogels" in huis en u kunt ringen bestellen. Dit is noodzakelijk om mee te kunnen doen aan de tentoonstellingen. Maar ook voor uw eigen registratie is het makkelijker als Uw vogels geringd zijn.

Tevens organiseren wij als vereniging lezingen en gezellige avonden, waar u contacten kunt leggen met andere vogelliefhebbers.

U kunt zich opgeven bij onze ledenadministratie:
Mevr. J. Poortier

j_poortier@casema.nl

Contributie

Inschrijfgeld 3 euro
Leden 42,00 euro
Jeugdleden 20,00 euro
Gastleden 22,00 euro

IBAN nummer NL 49 INGB 0000 294600
T.N.V. Penningmeester Vogelvereniging ”Luscinia”.

Ringen

Via de ringencommissaris worden de benodigde ringen bij de bond besteld.
Door de bond worden voor de diverse soorten vogels ringen gemaakt.
Hierop staat vermeld, kweeknummer, kweekjaar, afkorting van de bond en een volgnummer.
De ringencommissaris heeft geen bestelplicht bij niet ontvangen betalingen één week voor vervaldatum.

Voor verdere informatie of het bestellen van ringen kunt u kontact opnemen met de ringencommissaris:
W.Stoop       Tel. 0703461831